woensdag 17 mei 2017

Bijzonderdag


Morgen is de dag. Hiep hiep hoera, de 'Nationale fiets naar je werk dag'. Nou ben je gelukkig! Toch? Daar hebben we met ons allen toch naar verlangd? Sorry, flauw. Ik steek er de gek mee want ten eerste heb ik geen betaalde baan (heel sneu inderdaad) en ten tweede zijn er al zo verschrikkelijk veel dagen aan speciale gebeurtenissen gekoppeld, dat we binnenkort zelfs mét schrikkeljaar een aantal dagen van een jaar tekort komen. Niet dat het iemand boeit of zo maar ik heb even een klein onderzoekje gedaan. Blader maar mee in je agenda...

Laat ik van elke maand een bijzondere nemen, daar gaat ie: 23-1: Dag van de City-marketing. Wist je niet hè, maar nou wel. Wat zal die city ervan opknappen. 17-2: Doe vriendelijk dag. Iets van gemerkt? Ga me niet vertellen dat je dat nog weet. 16-3: Dag van de leerplicht. Zijn alle kinderen vrij zeker. 23-4: Werelddag van het boek en de auteursrechten. Dat is een mooie! Kan ik eindelijk die cruise gaan maken met mijn geliefde die meehielp twee bundels tot stand te brengen. 17-5 Verantwoordingsdag. Oh, help, da's vandaag! Hebt u nog iets aan te geven? 15-6: Prokkelstagedag. "Lieve allemaal, vandaag is het een belangrijke dag, we gaan prokkelen. Wat is dat? Niks mee te maken, Prokkel maar mee. We prokkelen links en rechts en aan het eind brengen we een prokkeltoast uit. 2-7: Wereldufodag. Bukken verdorie. Wéér één vlak boven je hoofd. Allemaal binnen blijven! 13-8 Linkshandigendag. Meen je dat echt? Ja, ik heb het niet bedacht hoor. 26-9: Internationale dag van de Talen. Dan zingt elk vogeltje zoals het gebekt is en elk mens ook. 15-10: Internationale dag van handen wassen. Wat jij je daarbij voorstelt, weet ik niet maar mijn fantasie slaat op hol. 8-11: Dag van de stralende beroepen. You name it. Wie straalt, wat wordt er uitgestraald en houd het stralen zomaar weer op? 5-12: Sinterklaas. Dat snapt iedereen. Oh nee, tegenwoordig ook niet meer...

En nou heb ik nog maar een klein beetje gehad. Sommige dagen worden zelfs verdeeld over meer doelgroepen dus laat ons devoot hopen dat er geen ruzie van komt en steeds als ik weer een bijzondere zie, denk ik: Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen? Van harte gefeliciteerd met deze speciale dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten