zondag 15 maart 2015

Weeksels 9 t/m 14 maart

Maandag:

Start van de werkweek met een slaper in de achterkamer. Hij hoeft nooit bang te zijn dat ie zich verslaapt want, 1: Wij maken nogal wat herrie in de ochtend (bijvoorbeeld:"Hee, jij hebt mijn broek aan!!! En alles wat voortvloeit daaruit). en 2:Die herrie begint om een uur of half zeven en stopt pas als iedereen om half negen uiterlijk vertrokken is naar werk/leerplek. Vervolgens wordt er afgewassen en moeten er diverse klussen gedaan worden. Wake-up-service à la Dijkema...

Dinsdag:
Tja, Je pakt het foldertje van je mondwater dat zaterdag gekocht was. Daar staat op, dat je het kassabonnetje goed bewaren moet. Hoe moeilijk kan het zijn? Oh nee hè. Waar had ik dat ding nou? Tas over de kop... Niks! Jaszakken leeg... Ook noppes! Welke broek had ik aan? Heeft geen broekzak. Wat nu? Eh...Eh.. Eh...
Hee, in den Haag het zelfde probleempje. Ik lucht mijn hart en beken mijn tekortkomingen in een verhaaltje en we kunnen hier weer verder. Ik hoef niet eens ontslag aan te vragen. Al lijkt me dat voor een poosje niet onoverkomelijk. Tenminste, als het weer zo mooi blijft! Wat is het heerlijk buiten.

Woensdag:
Biddag vandaag. De woorden vallen over elkaar heen. Zoveel om voor te bidden. Het journaal levert ons de gebedspunten maar ik zie alleen maar vanuit het kamerraam die oude vrouw. Achter de rolstoel van  haar geliefde. Eens waren ze de kartrekkers van hun gezin. Nu is alleen zij bezig de kar in beweging te houden maar moet ze duwen. En hoe lang houdt zij het nog vol? Ach Heer, al die oude mensen die al zoveel meegemaakt hebben. Laat ons hen op handen dragen zodat ze zelf niet meer hoeven te sjorren...

Donderdag:
Nog steeds heerlijk weer! Wat dacht je van een interview met Winsum-Nieuws. Het is nog niet direct een landelijk gebeuren maar wel toevallig mijn allereerste vraaggesprek met een reporter. Dat wordt afgenomen op het campingterrein. Thuis wappert de zoveelste was van onze 'nestvlieder-van-lik-me-vestje' aan de lijn. Er komt langzaam schot in het opruimen van zijn zooi. Koken doet ie ook. Met zeer veel ingrediënten en kruiden. Wat eten we vandaag? Wraps, gevuld met kip. Heerlijk! Blussen met liters water!

Vrijdag:
Kreeg deze week een spiegel voorgehouden door columniste Annemarie. Dat ging over trots met betrekking tot eigen prestaties. Voor iemand die meer wenselijk gedrag pleegt dan goed voor haar is, een lastig vraagstuk. Daar kun je maar beter cold turkey van afkicken en mee afrekenen. Dat dus maar met letters gedaan. Trots zijn op wat je doet. Mag ik dat van mezelf? Zo nee,  hoe reageer ik dan op complimenten? Zo stiekem ja, wat is echtheid?

Zaterdag:
En weg was de zon! Lekker dan, ik had zoveel was nog! Evengoed nog buiten gehangen. Het hielp voor geen meter natuurlijk. Dus binnen nog een droogsessie. Naast de spullen van onze oudste. Het wordt een mooi kampement hier. Moed houden, het nest is even weer wat leger want onze studievlieger moest vanmiddag voetballen tot en met de zoveelste helft. En wat dacht je van het bijhouden van je netwerkcontacten. Het zal wel wennen. En als het zover is kunnen we hem weer uitzwaaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten