dinsdag 25 april 2017

Snippers. (1)

Toen het nog winter was, ik bedoel, volgens de kalender, deed ik nog in tussendoortjes. 'Zwartopwitsnacks' (en als ik eerlijk ben, vooruit, die soort niet alleen). Daarna gingen we de vastentijd in en nu die ook weer opgeheven is, twijfel ik over het oppakken van oude gewoontes...

Zeg nou zelf. Zo'n tijd van onthouding is toch niet bedoeld om je daarna te hervinden in de gewenning van oude patronen (opdat de genade toeneme?) Een nieuw leven vraagt om andere invullingen. Dat is nou eenmaal de invloed van Pasen. Vrij van snack, en andere soorten van gemakzucht. Het was wel fijn geweest als niet alle overgebleven chocolade in de vorm van hazen of eieren voor de helft van de prijs in de schappen werd gelegd. Op is op!

Nou zit ik weer zonder format. Maar niet voor lang, hoop ik. Het is met een kleine knipoog naar het idee van 'Kerk in actie' (scheuren en delen) dat ik probeer te snipperen en weg te laten dwarrelen van wat ik zelf gekregen heb. Als het maar niet dezelfde uitwerking heeft als het tv-momentje van bovengenoemde organisatie toen bleek dat het idee van scheuren en verspreiden van een plaat met Jezusfiguur niet door iedereen begrepen werd. De Verlosser werd verscheurd volgens een aantal gelovigen. "En dat lieten zij niet gebeuren!" Maar hé, dat moest eigenlijk toch ook. Anders was er geen verhaal verder te brengen. En hé, zij 'hebben' Jezus al - maar hopelijk niet in hun zak - en oh ja, hé....Een plaat is geen foto!

Delen is het nieuwe hebben. Delen is hip. Delen is van alle tijden. Delen is samen beleven. Delen is lief.

Delen is een opdracht.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten