donderdag 31 december 2015

Weeksels: 28 december (2015) t/m een heel klein stukje 1 januari (2016)


Maandag:
Op de drempel van komende jaarwisseling regent het toekomstverwachtingen op facebook. Die kan je aanklikken en het duurt maar even en de glazen bol geeft je persoonlijke analyse prijs. Ze durven wel daar! Een bende geld, een baby... Dat gooi je allemaal niet zomaar met het badwater weg! Ze zijn in de war met die baby, wat ik je brom. Het is net een sprookje met feeën die mij elk een mooie wens komen brengen. Verveeld wikkel ik al die goeie gaven uit het inpakpapier. Er zit wéér geen zelf-kleren-opruimende-wasrobot bij, verdorie! Het klapstuk is een grote liefde die op me schijnt te wachten.
Gaap!!!
...
Heb ik al!


Dinsdag:
Voor je beurt praten noemen ze dat. Het oude jaar nog niet onder de loep genomen en toch al verder gluren. Van het NOS-jaaroverzicht en echte columnisten, die per letter betaald krijgen, wordt zoiets verwacht. Maar een wouldbe-auteur hoeft zich natuurlijk niet aan de regels te houden.
Of wel?
Moet ik het dan hebben over die jurk, die zwart of blauw - nee zeg, ben je belazerd. Goud! - was. Of over Nepal? Die piloot met de dichte deur? Je suis Charlie? De vallende kranen? Blattergate? Moet dat allemaal weer zwart op wit?
Ben je mal.
Voor noppes zeker... Pff!



Woensdag:
Intussen ben ik verdwaald geraakt op het pad van facebook-vraagstukken.
Wat vinden mensen het leukst aan jou?
Wat zijn je sterke en zwakke punten?
Wie zijn je allerbeste vrienden van dit jaar geweest?
Enzovoorts...
Was ik maar niet op dat pad gaan sjouwen! Let wel, de uitslagen zijn allemaal zalvend-zoet- positief. Soms gelardeerd met een milde berisping die evenwel uitnodigt tot zelfmassage. En als het even kan mag elke lezer bevestigen wat geschreven staat - als je tenminste je rapportjes publiceert -  wat van de 'aai-over-de-bol' een oneindig relaxnummer maakt. Dat kost tijd, is lachwekkend en komt op zijn zachtst gezegd nogal ongeloofwaardig over en in de horoscoop geloof ik ook niet. Dus nee, dank u. Gezichtsanalyse dan? Kunnen ze ook bij facebook. Hilarisch! Fysieke leeftijd: 71 jaar. Mentale variant; 23. Krijg dat maar eens bij elkaar. En bedankt trouwens! Is de punt van mijn neus wel goed gemeten? Zijn mijn treurplooien te diep? Hebben ze wel goed naar de poppetjes van mijn ogen gekeken? En nou niet gelijk gaan instemmen of ontkennen want dan krijgen we die massagetafel weer.


Donderdag+
Ok. Niet achteruit blikken, niet vooruit zwetsen. What to do? Hoe vullen we het gat? In ieder geval wordt het een korte letterspoeling, deze week. Dat item is zo hier en daar wel eens langsgekomen op dit kwaakkanaal. Niet voor niets heb ik de letters en dagelijkse draaibeurten parallel gelegd omdat ze op elkaar lijken en deel uitmaken van het dagelijks leven. Publiceren is vers twee. Het vereist wat extra inspanning en lef maar je krijgt er niks van. De laatste facebookanalyse waaraan ik mij durfde te wagen, luidde: Wat is een bijbeltekst die bij je past?
Uitslag: Jozua 1:9
Boodschap en bevestiging all in.


Gezegend nieuw jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten