zondag 15 februari 2015

Weeksels: 9 februari t/m 14 februari

Maandag:
Afgelopen vrijdag noteerde ik:
Ingrediënten voor het uitgeven van een boek:
Tekst 3000 x gecorrigeerd. Check!
Cover goedgekeurd. Check!
100-en x overleg gehad met de uitgever. Check!
Nagels overgehouden. Check!
Tig keer van de pc naar de was en weer terug. Check!
Stofzuigen... eh... volgend jaar weer denk ik
Ramen... idem
enz.
Nog 7 nachtjes slapen...

Nog maar vier nu. Het schiet allemaal lekker op. Vorige keer kocht ik via boekscout, de uitgever van mijn bundels, een boekje over het promoten van je eigen boek(je). Ik lees van iemand, die met haar boek in de hand een parachutesprong maakt. Het boekje gaat over diepte/hoogtevrees. Wel spectaculair maar zie het me nog niet doen. Je moet doen wat bij je past. Hou het behapbaar. Dat is wel een leuke om te onthouden. Ben wat van plan...

Dinsdag:
Loslaten is nog steeds een big issue! Zit bijna vastgeplakt op die bureaustoel voor het scherm. Berichtje hier, berichtje daar. Tekst bedenken voor de presentatie komende zaterdag. Gelukkig is er het huishouden. Met beide beentjes op de steentjes. De was. "Mam, waar is mijn zwarte shirtje? Welke van de dertig, mijn lieve dochter?" Gelukkig moet je brood halen en eten koken. Gelukkig moeten er gifgroene of onwaarschijnlijk oranje shakes gemaakt worden want die zijn heel gezond. Schrijven en afvallen zijn twee van mijn hoge levensdoelen.De smoothie-routine zit als geramd dus dat geeft perspectief voor die van de letters.
Even naar de markt voor nog één bol garen voor de sjaal die ik haak. En oh ja, ik moet ook nog de voorbereiding van de jeugdclub niet laten verzuipen in de hectiek. En dan wil UWV mij in de vrijwilligersvacatures laten kijken omdat ze daar bang zijn dat rust roest. Er wordt hier niet geroest!

Woensdag: 
Vanavond weer jeugd. De vijf leerdoelen van de kerk. Hoe breng je dat? Bak een biscuitbodem. Met chocolade overgieten en er de vorm uitsnijden. En dan de vlakverdeling aangeven die in onze gemeente garant staat voor de manier waarop we kerk willen zijn. Met patisserieschrijfstiften mogen de jongens en meiden de vorm invullen. En daarna snijden we uiteraard de boel in stukken. De kerk mag best lekker zijn! Neem het zo letterlijk/figuurlijk als je zelf wilt.
Oh ja, mailtje van boekscout. Je eigen exemplaar van je boek is naar je onderweg. Hoera!

Donderdag:
Gisteren visitekaartjes besteld. Goede voorbereiding is het halve werk. Bundel is binnen! De postbode opgewacht. LACH NIET! Had em ook een knuffel kunnen geven maar er zijn al zoveel ontslagen bij postnl. Nee, netjes bedankt en rillend van kou en geluk weer naar binnen. Mag em nog niet tonen aan de wereld. Nog eventjes in de couveuse. Warm houden die handel. Alvast een nieuwe facebookpagina gecomponeerd. Die is speciaal voor het schrijfgebeuren. Facebook is handig. Reacties zijn leuk. Maar mijn was hangt nog steeds niet, Hup, weg daar achter die pc.

Vrijdag:
Nou, was me dat een feestje! Vanmorgen een paar dingetjes voorbereid;1, DE bundel samen met voorganger 'Letterkronkels' op de foto gezet. 2, Persbericht nagekeken, 3, Van alles op facebook gezet. 4, Taart gebakken en met blauwe fondant bedekt. Foto op facebook. 5, Nagels laten lakken door dochter Marianne. 6, visite ontvangen, bloemen, feestpakket enzovoorts. Genoten van alles...

Zaterdag...
Tjonge, weet dat allemaal maar eens van tevoren. Een echte boekpromotie en een echt praatje, met maar een heel klein beetje van-de-hak-op-de-tak. Dat moet ik nog even leren beheersen. Heb geduld met jezelf, zei Annemarie van Heyningen tijdens haar spreekmoment. Dat ga ik eerst maar es doen dan. En wat meer op papier zetten is ook wel handig. Morgen 24 jaar getrouwd met de rots in de branding aller eeuwen. Die stoïcijns zijn gang gaat maar intussen ook ettelijke wassen heeft gedraaid. Dank je wel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten