vrijdag 22 juli 2016

Weeksels 18 t/m 22 Juli

Maandag:
Koffie, zon en vrijheid. Beter begin van de vakantie kan ik me niet indenken. Er moet nog een last-minute-ergens-heen geregeld worden maar om het extra spannend te maken stellen we het moment van beslissing ook maar uit tot vijf voor twaalf. We zitten immers prima, geen haast mee. Ontspanning biedt ruimte aan denkprocessen over voortgang van deze blogvorm. Niet heel hard peinzen maar gewoon een beetje voor je uit filosoferen want dat kost geen zweetdruppel méér. In ieder geval, besluit ik, moet ik eens gaan kijken wat het effect is van een poosje niet posten. Geen geneuzel meer over waterhoentjes-tweede-leg of postfratsen. Ok, dat lijkt op survival maar mijn toetsenbord heeft de rust eerlijk verdiend...

Dinsdag:
Of ik doe een complete reorganisatie! Dat moet niet een al te grote schok zijn want alles om ons heen moet nieuw en anders. Kost in dit geval zelfs geen banen want ik ontsla alleen mezelf en vervolgens neem ik ook mezelf weer aan in een geheel nieuwe functie. Verantwoordelijkheden om over te hevelen op een ander die er niet om gevraagd heeft, zijn er ook al niet. Rest mij één risico: Keren mijn lezertjes zich teleurgesteld en ontmoedigd van mij af met alweer een desillusie in de pocket of vinden we elkaar weer terug? En wat, als nieuwe vormen hen niet bevallen? Weet je wat, ik bied de mogelijkheid voor een laffe vorm van inspraak, je weet wel, die soort die suggereert dat naar inbreng geluisterd wordt. Ook helemaal herkenbaar op reorganisatiegebied. Mensen, kom op, spui maar: Hoe ga ik in het vervolg verder? Het beste idee verdient over zes maanden een chocoladeletter.

Woensdag:
Kan me natuurlijk gaan bekwamen in het houden van interviews of zo. Levensverhalen en non-fictie doen het anno nu bijzonder goed. Maar wordt dat niet saai? Of hebt u zo'n spannend leven dat iedereen zich afvraagt hoe we het ooit zonder die informatie hebben kunnen doen? En mag ik er ook wat (grote!) korrels zout doorheen strooien of zijn de belevenissen zó exclusief dat er verder niet aan getornd mag worden? Denken begint inmiddels toch wat lastig te worden boven de zevenentwintig graden. Ik had naar Nijmegen moeten afreizen maar daar hebben de mensen ook wel wat anders aan hun hoofd. Dat koel moet blijven en zo weinig mogelijk inspanning leveren omdat de voeten al zoveel doen. RESPECT!!!

Donderdag:
Die Nijmeegse, honderdste editie alweer, stamt eigenlijk af van een initiatief uit het leger om de krijgsmacht wat fitter te krijgen want daar was het een eeuw terug maar droevig mee gesteld. De soldaat kwam vroeger uit sociaal lagere klasse en hoewel de zegen van gemotoriseerd vervoer nog lang niet was neergedaald op iedereen en fietsen iets was voor de toch al lenige mens, was beweging alleen iets als het moest voor je beroep. Toen bleek dat het links-rechts enzovoorts in het voordeel van de gezondheid uitpakte, deden steeds meer beroepsgroepen mee. De club werd uitgebreid met mensen die zich solidair wilden tonen en het bleek ook nog eens een stimulans te zijn om uit de kroeg te blijven want 'always willing to bend an elbow' bleek op kwalijke manier die andere oefening te dwarsbomen. Keer op keer bewijs dat discipline en training zo irritant goed voor ons zijn (gaap!) Rijst nu wel en alweer de vraag hoe ik mijn letterkilometers na de zomer weer ga oppakken. Gevaarlijk hoor, vakantie.

Vrijdag:
Het koortsachtig brainstormen over last-minute-bestemmingen-die-geen-krater-in-onze-portemonnee-slaan, is uitgelopen op de beslissing in eigen land te blijven en dat alles ten voordele van een niet nader te noemen vakantiepark aan het Ijsselmeer. Die krater was achteraf niet te voorkomen dus wordt het een hele klus om een lettermodus te gaan vinden die ons eindelijk een cruisevakantie op termijn moet opleveren."
"Daar mag je het niet voor doen!"
"Ja maar, ik raak mijn baan in het postcircus ook al kwijt."
"Niks mee te maken, je bent geen kip die gouden eieren moet leggen maar gewoon een letterwasvrouw met op elke dag van de week een korte, bonte, hand, of kookwas. Heb je zelf gezegd."
"Nou ja, ik zwam wel vaker zwart op wit."
...
Prettige vakantie (en waskracht en sjouwplezier) gewenst.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten